Met een cursus online marketing snel je vaardigheden verbeteren

Met een cursus online marketing snel je vaardigheden verbeteren

Met online marketing cursussen heb je snel en makkelijk een goede basis gelegd voor jouw online marketing strategie, je contentstrategie en je social media activiteiten. Zowel eigenaren van bedrijven als mensen die werkzaam zijn in communicatie en marketing merken dat er altijd meer bij te leren valt. Je kunt ervoor kiezen om online marketing uit te besteden, maar het volgen van een cursus is ook een goede optie. GetOn kan coachen en cursussen geven die ook jou op een praktische manier met marketing aan de slag helpen. Iedereen is inmiddels gewend aan het videobellen en online met elkaar in contact staan. De barrière om online een cursus te volgen is nog nooit zo laag geweest. En hoe kun je beter een cursus volgen over online marketing  dan online? Een goede social media marketing cursus heeft wel altijd de mogelijkheid om contact op te nemen met je docent. Dat kan soms telefonisch of soms per email. Je moet de mogelijkheid hebben om vragen te stellen of een toelichting te krijgen wanneer iets niet duidelijk is.

Waarom een cursus online marketing?

Als kleine zelfstandige, of je nu zzp-er bent of een klein bedrijf hebt, kun je niet zonder online marketing. Ook wanneer je nauwelijks tijd of mankracht hebt, moet je toch de basisbeginselen van online marketing onder de knie krijgen. Social media en websites zijn niet meer weg te denken uit de moderne marketing mix. Een korte cursus die je online kunt volgen is dan een goede oplossing: geen reistijd, snel de eerste kennis opdoen en eventueel daarna nog een vervolgcursus of een opleiding gaan doen. Vaak kun je ook in je eigen tempo de cursus volgen. Wanneer het even erg druk is, kun je rustig een weekje overslaan en daarna de draad weer oppakken.

Voor beginners

Een beginnerscursus online marketing moet een aantal onderdelen bevatten: Je moet de basis van online marketing aangeboden krijgen in theorie en praktijk. Wanneer je cursus je niet helpt het geleerde in je eigen praktijk toe te passen, heb je er uiteindelijk niet veel aan. De kennis die je opdoet zakt weg en je maakt er geen gebruik van. Wanneer je vanaf dag één de kennis in de praktijk kunt brengen leer je pas echt en onthoud je alles beter. Het is ook handig wanneer je het lesmateriaal niet alleen tijdens de cursus online kunt inzien, maar het ook wanneer je je cursus hebt afgerond nog kunt gebruiken of het zelfs kunt downloaden. Je kunt dan altijd nog weer even iets nakijken.

De inhoud van de cursus

Welke cursus geschikt is voor jou hangt van je persoonlijke situatie af, maar je zou in ieder geval iets moeten leren over zoekmachinemarketing, online adverteren en e-mailmarketing. Is de cursus specifiek gericht op social media, dan moet je veel te horen krijgen over de mogelijkheden en beperkingen van de diverse social media kanalen. Welke kanalen zijn voor jouw bedrijf geschikt, waar zit jouw doelgroep, hoe adverteer je eventueel op social media en hoe meet je het succes daarvan. Het is ook van belang goed stil te staan hoe jouw bedrijf en jouw product in elkaar zit. Wat heb je te bieden, wat zijn jouw kwaliteiten en hoe maak je daar het beste gebruik van. Al deze informatie bij elkaar leidt tot een strategie die bepaalt welke content je gaat maken en hoe je social media strategie er uit ziet.