Wat haal je in huis buiten het overduidelijke?
Wanneer je voor het eerst uit huis gaat en een plekje voor jezelf vindt, zijn er een hoop zaken die geregeld moeten worden. Zo moet je een vervangende huisarts en tandarts vinden en je inschrijven bij een andere gemeente als je ver genoeg verhuist. Maar dat nieuwe huisje moet ook ingericht worden. Een bank en eettafel liggen voor de hand. En je komt zelf ook wel op een bed. Zo zijn er dingen die je automatisch op je lijstje schrijft maar ook dingen waar je helemaal niet aan denkt. Daar help ik je bij, lees je mee?
Kant en klaar kokkerellen
Nu weten we dat we servies en kookspullen nodig hebben als het gaat om het inrichten van de keuken. Maar wat houdt dat precies in? Borden, bestek en glazen, ja. Maar ook een slakom, pannenlappen en vergeet de pannen zelf niet. Nu is iedereen weer anders in de keuken en sommige spullen die ik veelvuldig gebruik, raak je zelf misschien nooit aan. Loop daarom een rondje in je ouderlijk huis, trek wat lades open en schrijf dat op waar jezelf nog niet aan gedacht had maar wat je wel veel gebruikt.
Badderen in de badkamer
Afhankelijk van hoe gesteld je bent op je badkamer en hoeveel tijd je erin besteedt, heb je andere dingen nodig. Zo kan je spullen in huis halen voor gebruik in bad maar als je geen bad bezit, is dat niet nodig. Als het niet ingebouwd zit, zul je een rekje moeten kopen om zeep en shampoos in de douche op te zetten zodat ze niet op de grond in de weg staan, of een rek voor handdoeken. Dit is afhankelijk van de voorzieningen in je nieuwe badkamer.
Wees op je gemak in de woonkamer
We spenderen over het algemeen de meeste tijd in de woonkamer en keuken door. Het is dus niet gek als je hier de meeste aandacht aan wilt besteden wat betreft de inrichting. Het is dan fijn als je woonkamer voorzien is van allerlei gemakken; een fijne bank maar ook een TV beugel voor het verzetten van de televisie zodat je altijd alle ruimte. Daarnaast heeft het op onze gemoedstoestand een goede invloed wanneer je wat planten in huis hebt.
En onthoud dat je de ruimte die je tot je beschikking goed kent zodat je niet voor verassingen komt te staan. Meten is weten. Daarnaast doen lijstjes het wat dit betreft goed. Zo weet je wat je nodig hebt, en kan je een oog op je portemonnee houden.