Verzorgingsproducten voor een gezonde huid
Als het gaat om verzorgingsproducten voor de huid komt de naam Dermalogica je misschien bekend voor. Dermalogica staat bekend om de kwaliteit, keuze voor gezonde ingrediënten, en passie voor educatie en onderzoek. Dit merk is dan ook in verscheidene winkels en webshops te vinden, zoals careforskin.nl.
Het begin van Dermalogica
Het merk Dermalogica is opgericht door Jane Wurwand. Wurwand ontdekte na haar emigratie naar Amerika dat er geen producten waren die zowel bij haar opleiding pasten als gefocust waren op een gezonde huid, in plaats van een mooie huid. Ze begon haar eigen producten te ontwikkelen en in 1986 kwamen Wurwand’s producten op de markt in de vorm van het bedrijf Dermalogica. Haar focus lag op het creëren van huidproducten die zouden zorgen voor een gezonde huid, met ingrediënten die goed voor de huid waren en huidirritatie zouden voorkomen. Tegenwoordig heeft het bedrijf in meer dan tachtig landen een vestiging.
Educatie en onderzoek
Voor Dermalogica is educatie maar ook onderzoek heel belangrijk, wat oorsprong vindt in de idealen van oprichter Jane Wurwand. Voordat Wurwand naar Amerika emigreerde behaalde ze zelf haar vergunning voor huidtherapie, en eenmaal in Amerika ontdekte ze dat hier geen vervolgopleiding voor bestond en er dus geen opleidingen waren zoals zij in Engeland had gevolgd. Samen met haar man Raymond heeft ze daarom het IDI, het International Dermal Institute, opgericht. Hier konden schoonheidsspecialisten doorstuderen om meer over hun vak te leren. Het International Dermal Institute bestaat nog steeds en heeft meer dan veertig vestigingen wereldwijd. Dankzij Wurwand’s passie voor educatie biedt Dermalogica allerlei trainingen aan voor schoonheidsspecialisten. Jaarlijks worden dankzij deze trainingen meer dan 75.000 mensen opgeleid.
Focus op gezonde huid
Zoals eerder genoemd is voor Dermalogica de focus op een gezonde huid erg belangrijk, wat betekent dat er goed wordt gekeken naar welke ingrediënten gebruikt kunnen worden. In veel huidproducten worden ingrediënten als zeep, minerale oliën, en kunstmatige geur- en kleurstoffen gebruikt. Deze stoffen kunnen er echter juist voor zorgen dat je huid uitdroogt en verstopt raakt, wat irritaties kan veroorzaken. Daarom gebruikt Dermalogica alleen producten waarvan – na jarenlang onderzoek – is bewezen dat ze juist bijdragen aan een gezonde huid. Voorbeelden hiervan zijn essentiële oliën en saponaria (natuurlijk zeepkruid). Bovendien zijn alle producten gluten- en parabenenvrij, is 99% van de producten vegan en wordt het bedrijf door PETA en Leaping Bunny erkend als dierproefvrije organisatie.
Care for Skin
De producten van Dermalogica worden onder andere verkocht op careforskin.nl, een webshop die in december 2011 van start ging. De webshop is opgericht door Anja van Dijken en haar zoon, Cedric van Dijken. Anja van Dijken startte in 1990 haar eigen schoonheidssalon, maar zag de kansen van het internet in en begon jaren later Care for Skin. Toen de webshop net startte waren er slechts 30 producten van één merk te vinden. Inmiddels zijn er zo’n 4000 producten van 50 verschillende merken. Omdat Care for Skin veel waarde hecht aan haar klanten en de kwaliteit van huidverzorging, zijn er ervaren schoonheidsspecialisten in dienst die advies geven aan klanten.