Vijf momenten om een relatiegeschenk te geven

Vijf momenten om een relatiegeschenk te geven

Als bedrijf geef je zo nu en dan ongetwijfeld relatiegeschenken weg. Sommige bedrijven doen dit meermaals per jaar, terwijl andere bedrijven het om de zoveel jaar doen. Er zijn ook bedrijven die dit nooit doen. Toch is het aan te raden om jouw relaties zo nu en dan een presentje te geven. Op deze manier blijven zij zich jouw bedrijf herinneren. Dit is zeker het geval wanneer je de geschenken laat bedrukken. Vind je het als bedrijf lastig om momenten te bepalen om een relatiegeschenk te geven? Wij zetten er hieronder vijf op een rijtje.

Kerst

Veel bedrijven geven hun relaties een geschenk met de kerst. In de periode voorafgaand aan deze feestdagen krijgt jouw personeel bijvoorbeeld een kerstpakket. Veel bedrijven geven hun relaties echter ook een (klein) geschenk. Dit kan bijvoorbeeld een fles wijn of een andere lekkernij zijn. Je kunt de periode rond kerst en oud en nieuwe aangrijpen om jouw relaties te bedanken voor het in jou gestelde vertrouwen. Daarnaast kun je de hoop uitspreken op een succesvolle samenwerking in het nieuwe jaar.

Pasen

De kerstdagen zijn een populair moment om relatiegeschenken te geven, maar dat geldt ook voor Pasen. Ook rond deze feestdagen is een relatiegeschenk vaak een lekkernij. Zo worden er bijvoorbeeld vaak paaseitjes of een chocoladehaas weggegeven. Dit is niet iets wat als herinnering bewaard kan worden, maar je doet jouw relaties er ongetwijfeld een groot plezier mee.

Jubileum

Vier je binnenkort een jubileum met jouw bedrijf? Dan is dit een uitstekend moment om jouw relaties een geschenk cadeau te doen. Dit hoeft niet iets groots te zijn. Zo kun je bijvoorbeeld bedrijfspennen bedrukken met de naam van jouw bedrijf en hoeveel jaar je bestaat. Iedere keer dat jouw relaties de pen gebruiken, worden ze herinnerd aan jouw bedrijf.

Uitbreiding

Wanneer het jouw bedrijf de laatste tijd voor de wind is gegaan, kies je mogelijk voor uitbreiding. Zo’n uitbreiding laat je niet ongemerkt voorbijgaan. Het is namelijk een bijzondere gebeurtenis ,want jouw bedrijf kan zo alleen nog maar verder groeien. Je kunt een feest geven, maar we zien ook vaak dat bedrijven hun relaties een cadeautje doen om een uitbreiding te vieren.

Succes

Succes moet gevierd worden. Dit is niet alleen bij sporten zo, maar ook binnen het bedrijfsleven. Indien je de laatste tijd veel successen geboekt hebt, kun je ervoor kiezen om jouw relaties hiervan op de hoogte te brengen. Dit kan met behulp van een nieuwsbrief, maar ook met een bijzonder relatiegeschenk. Laat bijvoorbeeld touchscreen handschoenen bedrukken wanneer je een bepaald aantal websitebezoekers hebt gehaalde de laatste tijd. Je kunt het bezoekersaantal op de handschoenen drukken. Touchscreen handschoenen zijn niet alleen een leuk aandenken, maar ze zijn ook nog eens nuttig. Je doet jouw relaties er hoe dan ook een plezier mee.